Постинг
23.07.2009 22:56 -
Сюрреализъм - Еротичният свят на ПОЛ ДЕЛВО
Автор: sphinx
Категория: Изкуство
Прочетен: 17901 Коментари: 14 Гласове:
Последна промяна: 23.07.2009 22:58
Прочетен: 17901 Коментари: 14 Гласове:
16
Последна промяна: 23.07.2009 22:58
Пол Делво е белгийски художник - виден представител на сюрреализма. Роден е на 23 септември 1897 г. в Антей, провинция Лиеж.
Първоначално изучавал архитектура в Кралската академия за изящни изкуства в Брюксел, а след това преминал в класа по живопис на Констан Монтал.
Независимо от това, архитектурата останала завинаги източник на вдъхновение за Делво. В платната му постоянно изникват различни архитектурни елементи.
В началото на творческия си път, бил повлиян от неоимпресионизма, а след това бил завладян от експресионизма на Густав де Смет и неговата концепция за голото тяло и атмосфера на мълчание и сдържаност.
През 1934 г. художникът посетил в Брюксел сюрреалистичната изложба "Минотавър", която оказала съдбовно влияние върху него, преобръщайки изцяло възгледите му за изкуството. По време на изложбата, Делво се запознал с Рене Магрит, Макс Ернст, Салвадор Дали и Джорджо де Кирико, който оказал особено силно влияние върху творчеството му.
В средата на тридесетте години на миналия век, Делво изложил в Двореца на изящните изкуства в Брюксел свои работи, заедно с Рене Магрит. През 1938 г. взел участие в организираната от Андре Бретон и Пол Елюар Международна сюрреалистична изложба в Париж. Голото тяло станало основна тема в теорчеството на Делво. Голите жени в платната му са изобразени много достоверно, сякаш очакват идването на мъжа, който ще ги изведе от летаргията.
Делво винаги подчертавал контраста между облечените и голите фигури, засилвайки еротичното усещане. В някои от композициите му присъстват скелети, вместо реални хора. Но все пак, основно място в света на фантазиите на художника, заемал винаги образът на жената, явяващ се често като предмет на болезнена и пасивна еротика.
Типична сцена в изображенията на Делво е женска фигура, на фона на губещ се в безкрая пейзаж, обградена от загадъчни холандски или фламандски архитектурни елементи. Тематиката на картините му подтикнала Андре Бретон да заяви, че художникът превръщал свта в "Царство на Жените - повелителки на сърцата".
От 1950 до 1962 г. Делво бил професор в Брюкселската художествена академия. Той бил един от най-успешните художници сюрреалисти, независимо, че официално не се числял към сюрреалистичното движение. Смята се, че едно от най-добрите му творения е стенописа на сградата Ж. Перие в Брюксел, изпълнен в неокласически стил. В последните си години Делво се уединил във Вьорне, където починал на 20 юли 1994 г.
Първоначално изучавал архитектура в Кралската академия за изящни изкуства в Брюксел, а след това преминал в класа по живопис на Констан Монтал.
Независимо от това, архитектурата останала завинаги източник на вдъхновение за Делво. В платната му постоянно изникват различни архитектурни елементи.
В началото на творческия си път, бил повлиян от неоимпресионизма, а след това бил завладян от експресионизма на Густав де Смет и неговата концепция за голото тяло и атмосфера на мълчание и сдържаност.
През 1934 г. художникът посетил в Брюксел сюрреалистичната изложба "Минотавър", която оказала съдбовно влияние върху него, преобръщайки изцяло възгледите му за изкуството. По време на изложбата, Делво се запознал с Рене Магрит, Макс Ернст, Салвадор Дали и Джорджо де Кирико, който оказал особено силно влияние върху творчеството му.
В средата на тридесетте години на миналия век, Делво изложил в Двореца на изящните изкуства в Брюксел свои работи, заедно с Рене Магрит. През 1938 г. взел участие в организираната от Андре Бретон и Пол Елюар Международна сюрреалистична изложба в Париж. Голото тяло станало основна тема в теорчеството на Делво. Голите жени в платната му са изобразени много достоверно, сякаш очакват идването на мъжа, който ще ги изведе от летаргията.
Делво винаги подчертавал контраста между облечените и голите фигури, засилвайки еротичното усещане. В някои от композициите му присъстват скелети, вместо реални хора. Но все пак, основно място в света на фантазиите на художника, заемал винаги образът на жената, явяващ се често като предмет на болезнена и пасивна еротика.
Типична сцена в изображенията на Делво е женска фигура, на фона на губещ се в безкрая пейзаж, обградена от загадъчни холандски или фламандски архитектурни елементи. Тематиката на картините му подтикнала Андре Бретон да заяви, че художникът превръщал свта в "Царство на Жените - повелителки на сърцата".
От 1950 до 1962 г. Делво бил професор в Брюкселската художествена академия. Той бил един от най-успешните художници сюрреалисти, независимо, че официално не се числял към сюрреалистичното движение. Смята се, че едно от най-добрите му творения е стенописа на сградата Ж. Перие в Брюксел, изпълнен в неокласически стил. В последните си години Делво се уединил във Вьорне, където починал на 20 юли 1994 г.
Следващ постинг
Предишен постинг
По-добре синтезиран и информативен материал за Пол Делво не съм срещала. Извършил си огромна работа за нас! Остава да гледаме, да се наслаждаваме и да размишляваме.
"Тематиката на картините му подтикнала Андре Бретон да заяви, че художникът превръщал свта в "Царство на Жените - повелителки на сърцата". " И не само! На живота.
Лично за мен - изкуството на Пол Делво е еквивалентно на това на Марсел Пруст в литературата. Тези жени - символ на началото на живота, на развитието, на разцвета и на края му си остават винаги енигматични във вътрешната си цялост и устойчивост в изградения и управляван от мъжете свят. Това символизира архитектурата и често появяващите се мъже, които с хладно научно любопитство, през стъкло /очила/ наблюдават дистанцирано живия живот. Античността с нейните страсти е отминала, съвременният човек е облечен, закопчан, хладен.Устойчиви и недостъпни като Пенелопа, редицата строги жени очакват вкаменено Одисей да се завърне. И това не се променя през епохите, ще остане неизменно. Науката измества боговете, но първичната жена - изведена като символ пази живота жив - дори и след края му.
Благодаря, sphinx!
цитирай"Тематиката на картините му подтикнала Андре Бретон да заяви, че художникът превръщал свта в "Царство на Жените - повелителки на сърцата". " И не само! На живота.
Лично за мен - изкуството на Пол Делво е еквивалентно на това на Марсел Пруст в литературата. Тези жени - символ на началото на живота, на развитието, на разцвета и на края му си остават винаги енигматични във вътрешната си цялост и устойчивост в изградения и управляван от мъжете свят. Това символизира архитектурата и често появяващите се мъже, които с хладно научно любопитство, през стъкло /очила/ наблюдават дистанцирано живия живот. Античността с нейните страсти е отминала, съвременният човек е облечен, закопчан, хладен.Устойчиви и недостъпни като Пенелопа, редицата строги жени очакват вкаменено Одисей да се завърне. И това не се променя през епохите, ще остане неизменно. Науката измества боговете, но първичната жена - изведена като символ пази живота жив - дори и след края му.
Благодаря, sphinx!
Поздравления!
цитирайдобре че се появи! :) Иначе само аз пусках постинги за картини от време на време, май бях първата даже преди две години. Но твоят подход е по-различен, по-сериозен бих казала, докато при мен нещата са в моя си стил, знаеш го, да не обяснявам :))
Бях на една интересна изложба на дъщерята на финландския посланик и снимките са хубави, може и да ги кача, защото е много сладко момиче и го заслужава. Виждала съм я само на снимка, но майка ми е била на откриването и каза, че била голяма сладурана.
цитирайБях на една интересна изложба на дъщерята на финландския посланик и снимките са хубави, може и да ги кача, защото е много сладко момиче и го заслужава. Виждала съм я само на снимка, но майка ми е била на откриването и каза, че била голяма сладурана.
Това, което си написала, не е коментар! Това си е истинско есе!!! Радвам се, че поста ми ти е допаднал! А пък, ако наистина подтиква към размисъл, значи съм постигнал повече, отколкото очаквах!!! :) Благодаря за високата оценка!!! :)
цитирайРадвам се, ако наистина допринасям по някакъв начин за удоволствието от досега с вълшебния свят на изобразителното изкуство!!! Благодаря за добрите думи!!! :)
цитирайНаистина е впечатляващо! И мистично! И мъдро! И... какво ли още не!!! Благодаря!!! :)
цитирайДълбоко убеден съм, че колкото повече хора се докосват до света на изобразителното изкуство, толкова по-добър би бил света, в който живеем!!! Радвам се, че виждаш в мое лице съмишленик!!! Ще си позволя само да добавя, че има и други! Виж, например "Страничките на Марта" (martiniki)!!! И още нещо - какво му е на стила ти?! Много си е хубав - непосредствен и откровен!!! Ето и сега възбуди любопитството ми с тази изложба на финландската чаровница! Хайде, публикувай ги тези снимки!
Благодаря още веднъж и най-добри пожелания!!! :)))
цитирайБлагодаря още веднъж и най-добри пожелания!!! :)))
ценен блогър, чрез който преди три години открих за себе си Магрит, оттам се запалих и намерих Кирико, Миро и други непознати ми дотогава творци, както и представения тук...а онзи ден се запознах с един доста интересен и известен за времето си белгиец - http://angel.blog.bg/izkustvo/2009/07/16/predrichane-na-bydeshteto.364631
цитирайБлагодаря за ценната информация, която ми предостави чрез този линк!!! Запълних дупка в познанията си! :))) Разгледах негови картини - много интересен художник! Лек и ПРОХЛАДЕН ден!!! :)))
цитирайНищо му няма на стила ми - той си е мой! Просто е симбиоза между сериозното и майтапа. :) Не мисля, че има абсолютни категории - всичко е смесено. Това, че се интерсувам от изобразително изкуство не означава, че не ходя по купони или не си правя кефа. Въпросът е, че повечето хора свъзрзват изложбите със смъртна скука.
Ами накратко - много е изпростял народът и туй то! Виждала съм по експозиции в Германия хората ходят и с малки бебета в колички, защото им е интересно. А тука? И на поднос да им го сложиш пак няма да го видят! :)
цитирайАми накратко - много е изпростял народът и туй то! Виждала съм по експозиции в Германия хората ходят и с малки бебета в колички, защото им е интересно. А тука? И на поднос да им го сложиш пак няма да го видят! :)
Харесвам стила ти! Редно и даже задължително е, задълбоченият интерес към сериозните неща да върви заедно с "правенето на кефа"! Иначе би било твърде скучно и доста суховато!!! :)
Напълно съм съгласен с констатацията за "изпростяването" и точно затова се опитвам, до колкото е възможно, да споделя възхищението си от творческия гений! Надявам се моя скромен "поднос" да бъде забелязан от повече хора! Колкото повече, толкова по-добре!!! :)
цитирайНапълно съм съгласен с констатацията за "изпростяването" и точно затова се опитвам, до колкото е възможно, да споделя възхищението си от творческия гений! Надявам се моя скромен "поднос" да бъде забелязан от повече хора! Колкото повече, толкова по-добре!!! :)
кротко есеистична и понякога афористична. Обичам добре свършената работа без много перчене ;-)))
И съм впечатлена от способността на сфинксовете да купонясват! И вие ли се съживявате понякога? Сигурно е впечатляваща гледка ;-)))
цитирайИ съм впечатлена от способността на сфинксовете да купонясват! И вие ли се съживявате понякога? Сигурно е впечатляваща гледка ;-)))
пуснах постинга за малката финландка, страхотен интерес - само като видят заглавието не смеят да видят какво пише вътре! :)))
цитирайЧудесно! Възбуди любопитството ми и тичам да видя!!! :)))
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. Илиян Димитров
2. Правописен речник (online)
3. Безплатно!!!
4. nikita6864
5. tili
6. min11hetep
7. Астрономически календар
8. Баш-майстора
9. Виртуални пътешествия
10. irka66
11. waterway
12. meiia
13. anian
14. 4aiotgluhar4e
15. watchtowerman
16. crusader
2. Правописен речник (online)
3. Безплатно!!!
4. nikita6864
5. tili
6. min11hetep
7. Астрономически календар
8. Баш-майстора
9. Виртуални пътешествия
10. irka66
11. waterway
12. meiia
13. anian
14. 4aiotgluhar4e
15. watchtowerman
16. crusader